امروزه لوگو موشن در دنیای کسب و کار و معرفی لوگوها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بزرگترین برند های دنیا برای خود یک لوگو موشن حرفه ای و جذاب دارند. تعریف لوگو موشن: به زبان ساده به حرکت درآوردن لو...
تفاوت آرم و لوگو
برخی بر این باور هستند که آرم همان معادل کلمه انگلیسی لوگو در زبان فارسی است و در اصل تفاوتی با هم ندارند، معمولا این دسته از افراد را اشخاص عادی جامعه تشکیل می دهند.
برخی دیگر برخلاف نظر گروه بالا، معتقدند که آرم با لوگو متفاوت است و این دسته از افراد را معمولا گرافیست ها و طراحان تشکیل می دهند.
اما آیا واقعاً این دو با یک دیگر متفاوت هستند؟
جواب این سوال مثبت است، بله این دو متفاوتند.
هر کسب و کاری می تواند آرم داشته باشد که متشکل از یک تصویر گرافیکی ساده، همراه اسم کامل و یا مخففی از کسب و کار است.
رسالت آرم در واقع معرفی هر چه ساده تر یک کسب و کار است که در طراحی آن ردپایی بسیار کم رنگ از خلاقیت دیده می شود.
و اما لوگو، در طراحی یک لوگو المان های بسیار زیادی مد نظر است، در واقع یک لوگو پیام های بسیار زیادی را در رابطه با کسب و کار مربوطه در خود جای داده است.
طراحی یک لوگو توسط یک تا چندین نفر و از یک روز تا چند روز طول می کشد و پر از خلاقیت است و می توان به آن یک عنوان گرافیکی گفت.
وجود یک لوگوی بی نقص و عالی می تواند تصویر برند و کسب و کار شما را مادام العمر در ذهن مخاطبینتان حک کند.
کسب و کارهای حرفه ای و شرکت های توسعه یافته و بزرگ برای ورود به دنیای کسب و کار باید لوگویی حرفه ای و در خور شأن و منزلت جایگاه خود برای معرفی هر چه بهتر و تاثیرگذار تر خود داشته باشند.
خب با این حساب متوجه می شویم که اهمیت طراحی لوگو نسبت به آرم بسیار بیشتر است و در نتیجه زمان و هزینه ی بیشتری را میطلبد.